Hieronder kunt u een selectie vinden van enkele projecten waar ik aan gewerkt heb. Hiermee krijgt u een goed inzicht van de diversiteit van mijn projecten en wat ik zoal voor u kan betekenen.

Vragen? Aarzel niet om contact op te nemen.


Senior Facilitair Projectmanager bij VU Amsterdam.

Projectmanagement en Regievoering

Regievoering ingebruikname van het nieuwe high-tech Labgebouw O|2 (Onderzoek en Onderwijs) inclusief 750 werkplekken, waarbij meerdere bewoners bloedgroepen van VU, VUmc en UvA inclusief toepassingen nieuwe werkwijzen geïntegreerd worden.

Totaal vloeroppervlak  (BVO) 33.500 m2 over 13 verdiepingen.

O2 gebouw VU Amsterdam   Atrium O2

Regisseur Bedrijfsvoering / Projectmanager Nieuwe Huisvesting bij Vereniging Openbare Bibliotheken (VOB) in Den Haag.

Bedrijfsvoering

Herschikking van de bedrijfsvoering en revitaliseren van dit bedrijfsonderdeel:

  • Alle inkoop, contractmanagement en contractbeheer voor de eigen organisatie inclusief uitbreiding en fine-tuning van collectieve mantelcontracten voor leden van de VOB;
  • Coördinatie en voorbereiding van interne bijeenkomsten als ook externe evenementen voor de leden van de vereniging;
  • Implementatie verbeterde interne bedrijfsvoering en externe dienstverlening aan de leden en andere stakeholders, monitoring en verbeteren Administratieve Organisatie en Interne Controle (AO/IC) trajecten, coördinatie uitvoeren van een ledenenquête, coördinatie opstellen werkplan en verenigingsbeleidsplan, begrotingen en financiële rapportages, voorbereidingen IBAN/SEPA, factuurafhandeling en treasury van reserves;
  • Begeleiding ICT migratie (Cloud computing), implementatie VOIP, audiovisuele apparatuur en SMART TV presentatieschermen, CRM en inrichting relatie database en archiefstructuur, opschoning oude archieven;
  • Verbetering HRM, automatisering verlofregistratie, opschoning personeelsadministratie en uitbesteding van loonadministratie;
  • Aansturing team bedrijfsvoering.

Nieuwe huisvesting

Totale projectbegeleiding van de herhuisvesting van de VOB van A tot Z:

  • Ontwikkeling van huisvestingsplan & Programma van Eisen voor nieuw kantoorpand inclusief tijdsplanning en kostenraming;
  • Na de keuzebepaling van de vestigingsplaats van het nieuwe kantoorpand en na goedkeuring van het bestuur van de VOB, de zoektocht naar een geschikt kantoorpand gestart;
  • Als voorzitter de werkgroep “Nieuwe Huisvesting” ingesteld ter toetsing van de wensen uit de organisatie en ter onderbouwing van het draagvlak;
  • In samenwerking met een onafhankelijk vastgoedadviseur het kantooraanbod via diverse aanbiedende makelaars beoordeeld;
  • Na zorgvuldige afweging en doorberekening van alle benodigde investeringen en huur- & servicekosten een keuzedocument opgemaakt van de 3 meest geschikte panden;
  • Na goedkeuring van de werkgroep “Nieuwe Huisvesting” besluit van de opdrachtgever een finale keuze gemaakt voor het nieuwe kantoorpand;
  • Onderhandeling over huurvoorwaarden en aanpassingen aan de kantoorruimte voor rekening van verhuurder met ;
  • Coördinatie van bouwtechnische aanpassingen van wanden, vloeren en E- & W installaties;
  • Begeleiding van aanpassingen aan ruimte indeling en coördinatie van ontwerp, kleur- en materiaal gebruik;
  • Regievoering over keuze van nieuw meubilair en inrichting;
  • Advisering en begeleiding in toepassing van circulaire materialen en circulair meubilair;
  • Formalisering en afwikkeling bankgarantie en huurcontract nieuw pand;
  • Ontmanteling en oplevering “oude pand” als ook ontbinding en formele afwikkeling oude huurcontract;
  • Afwikkeling documentatie van garantieperiodes en onderhoudscontracten van installaties en apparatuur;
  • Afwikkeling revisietekeningen E-installaties;
  • Verantwoording en documentatie van alle uitgaven en investeringen van dit project;
  • Documentatie van alle gerelateerde afspraken in een contractenregister en oplevering van overdracht-document.

 

lunchtafel VOB

 

Teamleider Facilitaire Zaken a.i. bij Gemeente Westland.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Realisatie van verbetering van facilitaire dienstverlening, onderlinge communicatie van afdeling en de communicatie naar de klant na een fusie van 5 Gemeenten;
  • Aansturing facilitaire afdeling van 30 medewerkers, verdeeld over 5 verschillende locaties;
  • Verantwoordelijk voor facilitaire dienstverlening, catering in eigen beheer, repro, kantoorbenodigdheden, integrale inkoop inclusief Europese aanbestedingen, coördinatie van vastgoed- en schoonmaakonderhoud van alle Gemeentelijke kantoorpanden inclusief budgetbewaking en monitoring Meerjaren Onderhoudsplanning (MJOP);
  • Revitaliseren teamprestaties door training en verbeteren van motivatie van de medewerkers;
  • Doorvoeren efficiency verbeteringen, sanering van facilitaire uitgaven en opstellen vernieuwde dienstverlening inclusief aangepaste budgetten;
  • Opstellen van een nieuw huisvestingsbeleid met als basis de uitkomsten van een bezettingsgraad onderzoek van de werkplekken in combinatie met de alsmaar wisselende wensen van de individuele afdelingen;
  • Adviseren en opstellen programma van eisen (PvE) voor een nieuw te bouwen Multifunctioneel gemeentehuis;
  • Mede ontwikkelen en voorbereidingen treffen voor de invoering van een regieorganisatie binnen de sector Interne Dienstverlening.

 

 

Projectmanager aanloopfase Voorlopig Ontwerp van het Teaching Hotel Château Bethlehem, Hoge Hotelschool Maastricht.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Projectmanagement in aanloopfase naar het Voorlopig Ontwerp (VO) ter begeleiding en briefing van verschillende bekende Nederlandse ontwerpers/(binnenhuis-) architecten.
  • Het doel was een monumentaal kasteel met kantoorbestemming ombouwen tot een trainingshotel met 24 individueel ontworpen hotelkamers met uiteenlopende eigen innovatieve visies van de ontwerpers.
  • Realisatie van het project is tot stand gekomen door sponsoring van diverse vooraanstaande leveranciers van tapijt, sanitair en tegels, kranen en badkameraccessoires, verlichting en meubilair.
  • Bekende namen van betrokken interieur architecten en ontwerpers waren onder andere : Jurgen Bey, Merkx + Girod, Piet Hein Eek en Rik Ruijgrok, D/Dock met Francesco Messori, Gerben van der Molen, Richard Hutten, Studio Job, Fleur Muris & Marcel van Neer, Leon de Lange, Bart Hagevoort, Bart Vos en Luc Coenegracht. Art director  van het project was Henk Vos.
  • De resultaten van dit grandioze project zijn te zien op http://www.hotelschoolmaastricht.nl/teaching-hotel-maastricht

Château Bethlehem Maastricht