Behaalde resultaten en gerealiseerde besparingen

  • Kantoorruimte besparing van in totaal 10 – 25% met behoud van het aantal werkplekken door een slimmere verdiepingsindeling, inclusief een verruiming van 20% van het aantal m2 multifunctionele (overleg-)ruimtes;
  • Verlaging van huisvestingskosten met 10 – 25% door inkrimping van het aantal m2 en verwerking in een nieuw huurcontract;
  • Optimale inzet van mobiele apparatuur en toegang tot ICT systemen buiten kantoor door implementatie van Cloud oplossingen ter ondersteuning van Het Nieuwe Werken;
  • Verbetering van de werksfeer en productiviteit als resultaat van individuele afstemming met het personeel over behoeftes van de eigen werkplek, multifunctionele (overleg-)ruimtes, ICT apparatuur en infrastructuur. Aangepaste werkplekken met behoud van privacy en optimale akoestiek;
  • Gevolg is een verlaging van het ziekteverzuim met 1 á 2% punten;
  • Besparing op integrale facilitaire kosten met 10- 20% door toepassing van contractmanagement & contractbeheer en heronderhandeling van lopende (onderhouds-)contracten en zakelijke afspraken.
 besparen